2001 - První společnost

 

V roce 1998 začala společnost poskytovat poradenské služby zahraničním investorům v oblasti realit. V tu dobu byla Maďarská realitní půda neoraná a nefungovala žádná síť podobných realitních společností.

V roce 2001 společnost otevřela malou “místní” realitní kancelář, která cílila primárně na maďarskou klientelu. Rok 2002 byl velmi úspěšný a tak společnost o rok později (2003) otevřela další dvě agentury.

 

 

 

2003 - Spuštění franšízového modelu a spolupráce (obchodní sítě)

 

Po tom, co si společnost uvědomila nedostatek služeb na realitním trhu, a to speciálně v oblasti podpory prodávajících a kupujících, rozhodla se svou síť realitních kanceláří rozšířit. V roce 2002 začala s přípravou zahraničního modelu, který využíval letitých zkušeností, a k roku 2003 se vše připravilo ke spuštění prodeje franšíz.

Franšízový model otevřel cestu rychlé expanzi a počet nových poboček se stále zvyšoval. Zkušenosti manažerů získané během každodenní práce přispěly k úspěšnému rozvoji franšízového systému a pomáhaly i franšízovým partnerům. Kromě Budapešti společnost expandovala i do dalších velkých maďarských měst jako jsou Debrecen a Szekefehervar, to vše v roce 2004.

 

2004 - Komplexní prodej nemovitostí

 

V roce 2004 si společnost Duna House vytyčila strategický cíl jako rozšíření nabídky servisu pro domácí klienty. V rámci nové strategie pak kromě realitních agentur a managementu Duna House představila také možnosti půjčky, pojištění a další finanční servis stejně tak jako majetkové ohodnocení.

Do roku 2008 se skupina stala komplexním poskytovatelem všech služeb souvisejících s prodejem a koupí nemovitostí, stará se o klienty v téměř 100 pobočkách a podporuje je ve všech fázích prodeje a nákupu nemovitostí. V roce 2011 se řada nových aktivit dále zvětšovala a přibylo např. řízení energetických certifikátů.

 

 

2008 - 2013 - Globální finanční krize

 

V přímém důsledku globální finanční krize, která proběhla v září 2008, výrazně zpomalily obchody s nemovitostmi - z ročních 191 tisíc obchodů se obchody snížily na 91 tisíc a to pouze za dva roky (dle KSH - Maďarská Centrální Statistická kancelář, data z roku 2007). Duna House však svou obchodní výkonnost nezměnila.

V prvních letech krize se vedení společnosti Duna House soustředilo na hlavní pilíře své podnikatelské činnosti, především na zvyšování efektivity, podporu prodeje a školení franšízových partnerů a makléřů.

 

Společnost Duna House v důsledku inovačního způsobu myšlení a solidního obchodního modelu dokázala navzdory nepříznivým podmínkám způsobených globální krizí zvýšit svůj podíl na trhu i počet transakcí.

Od roku 2008 společnost zvýšila svůj podíl na trhu o 100% v prodeji nemovitostí a o 250% ve vlastních úvěrech.

 

2010 - Mezinárodní strategie

 

 

 

Od začátku roku 2008 se rozhodl management společnosti Duna House Group expandovat se svou aktivitou napříč Evropou. Počáteční plány byly zastaveny kvůli globální finanční krizi, avšak v roce 2010 se společnost definitivně rozhodla pro růst do zahraničních trhů, mezi které patří i realitní trh České republiky.

 

 

 

2014 - Strategie multibrandu

 

V důsledku oživení trhu s nemovitostmi společnost pokračovala v rozšiřování svých činností v různých směrech, z nichž jedna spočívala ve vývoji sítě tzv. multibrandu.

Společnost, při zachování a podpoře stávajících značek, zahájila vývoj systému vícejmenných realitních kanceláří. V říjnu 2014 byla otevřena nová franšíza pod názvem SMART Real Estate. Společnost SMART Real Estate se stává dynamicky se rozvíjející značkou, kterou Duna House zamýšlí vybudovat na vedoucí pozici na trhu. SMART Real Estate nabízí možnost malým realitním kancelářím připojit se k systému skupiny, kteří se pak mohou těšit z výhod patřících vedoucímu hráči na trhu a současně si zachovat svou provozní flexibilitu.

 

2014 - Investování do realit

 

 

 

Mezi roky 1998 a 2005 byla skupina velmi aktivní i v investičních aktivitách. Výhody z růstu realitního trhu se snoubily s realitním rozvojem mezi lety 2006 a 2008. Po vyhodnocení pozitivního růstu realitního trhu v roce 2004 se Duna House obrátila k opětovnému zvýšení portfolia nemovitostí.

 

 

 

2015 - Realitní fond management

 

 

 

Na počátku roku 2015 Duna House založil společnost Impact Asset Fund Management Ltd., která plánuje působit jako operativní společnost pro správu nemovitostí.

 

 

 

 

2016 - Rok růstu

 

Dne 20. dubna 2016 společnost Impact Asset Management Ltd., ve výhradním vlastnictví společnosti Duna House Holding, získala povolení Magyar Nemzeti Bank (centrální banka Maďarska) k výkonu činnosti správy fondů.

Impact Asset Management Ltd. založila první veřejný maďarský fond správy nemovitostí určený pro bydlení. Proces podávání žádostí, během něhož byly prodány akcie investičních fondů ve výši 1,02 miliardy HUF, byl uzavřen dne 3. dubna 2016. Prodej investičních akcií bude i nadále pokračovat a věříme, že budeme schopni sloužit našim investorům brzy s výrazně větším fondem.

 

Dne 2. září 2016 společnost Duna House Holding získala většinové podíly na akcie společnosti Duna House s.r.o. v České republice, čímž se Holding stal vlastníkem všech členů své sítě v regionu.

V březnu letošního roku ukázal průzkum prováděný společností NRC, že hodnota značky Duna House je mezi realitními agenturami velmi silná a překonala své soupeře jak s 32% spontánní, tak s 69% podporou povědomí o značce, stejně jako s jejím 11% poměrem kontaktování.

 

 

 

 

 


Máte otázku? Prosím, kontaktujte nás!

Pomohl Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli!


Zaslat článek emailem

Pomohl Vám tento článek?
Sdílet s přáteli!


Zaslat článek emailem

Klienti o nás říkají

Naprosto profesionální jednání. ( Mám zkušenosti se dvěma RK a to byla katastrofa) Profesionální zájem, dotažení veškerého jednání a lidský přístup. Mám naprostou důvěru jako klientka i jako osoba. Už více jak měsíc doporučuji svým známým.

— J. Volšanská, Praha