O franšízách s Jankou Adámkovou

O franšízách s Jankou Adámkovou

Janka Adámková je nejenom matkou dvou krásných dětí, ale i franchise sales managerkou pro realitní kancelář Duna House. Sama by se popsala jako sympatický, příjemný a zábavný člověk. 

Pro otevřenost a upřímnost nechodí nikdy daleko, zároveň to ale pokládá za klíčové pro správné fungování vztahů především pak v profesním životě. “Možná věci neřeknu vždy úplně hezky, ale hodně to pročistí vzduch a to je někdy prostě potřeba.”

  • JAK SES VLASTNĚ DO DUNA HOUSE DOSTALA?

Do Duna House jsem se dostala celkem náhodou. V tu dobu jsem žádnou práci nesháněla, protože jsem byla na mateřské. Tenkrát se mi ale ozvala, teď už bývalá kolegyně, která našla moje CV na internetu a zaujalo jí. Domluvily jsme si schůzku. Ten den, co jsem přišla na pohovor a “okouknutí” už jsem zůstala až do večera. Do práce jsem později chodila víc a víc a osvojovala si i věci, které vlastně primárně do mé kompetence nespadaly. Chtěla jsem se naučit maximum.

 

  • TO JSI ALE ZAČÍNALA NA POZICI ASISTENTKY, K FRANŠÍZÁM SES DOSTALA POZDĚJI. JAK K TOMU DOŠLO?   

 

Ano, na začátku jsem dostala nabídku asistentky na částečný úvazek (kvůli již zmíněné mateřské) v kanceláři DH do back office. Po čase mi majitel společnosti Duna House, pan Nir Bitkover, nabídl růst na nové pozice. 

V té době bylo DH už na českém trhu dost dlouho a začalo se soustředit na cíl vybudovat franšízový systém, stejně jako v jiných zemích, kde působíme.

To byl začátek roku 2017. Začal proces hledání vhodného člověka na post franchise sales managera. Já už se o to vše v té době zajímala. Vzniklo to čistě ze zvědavosti, která přerostla v novou výzvu.
Přišla jsem s návrhem, že bych se o franšízing mohla starat já. Měla jsem za sebou v té době několikaleté zkušenosti pro Home Credit na slovenském trhu, kde jsem též dělala start up. Nir vlastně zjistil, že jsem obchodníkem již od svých osmnácti let, a tak se rozhodl mi celý projekt svěřit.

I přes to, že franšízový systém už v Maďarsku existoval a byl vymyšlen opravdu dobře, naše výchozí pozice byla úplně jiná, a tak jsme se pustili do úprav a vylepšení. Dát celý systém dohromady trvalo dlouho. Všechno jsem musela konzultovat s naší mateřskou pobočkou.

V létě 2017 už bylo konečně vše sladěno a já se dostala do bodu, kdy už šlo jen o to začít převádět teorii do praxe.

Na konceptu FP jsem strávila něco málo přes 900 hodin. Vlastně proto tomu říkám moje třetí dítě.

  • JAKÝ PRO TEBE BYL ZAČÁTEK CO SE TÝČE OSLOVOVÁNÍ NOVÝCH PARTNERŮ?

Nejdřív jsem měla trošku stop stav, vše bylo připravené a teď už jen začít. Ale jak?
Nejvíc nervozní jsem byla na první schůzce, pak už to bylo lepší a lepší. Po čase jsem věděla, že mě nic nepřekvapí.
Netrvalo to tak dlouho a našla jsem prvního franšízového partnera. Měli jsme další a další schůzky. Smlouva se podepisovala v říjnu 2017.
Víte, není to koupě rohlíku. Nekoupíte si licenci a nebudete za týden miliardáři. (smích)
Nejtěžší je první rok. Tak asi jako ve všem. Ale jdeme do toho spolu.

 

  • TAKŽE JSI VLASTNĚ ZA NĚJAKÉ 2-3 MĚSÍCE SEHNALA PRVNÍHO PARTNERA?

Ano, vedení spolčenosti Duna House International mi dalo plán a já ho dosáhla.  

Všem nám to dělá radost, jsem na svou práci hrdá! Byl to pro mě neuvěřitelý úspěch. Vlastně až do podpisu jsem tomu nechtěla věřit. 

Celkově musím říct, že náš systém spolupráce mezi ostatními zeměmi, kde má DH své pobočky, nám velmi pomohl při budování prodejní a pomocné strategie. Je skvělé, že sdílíme informace a tím se vzájemně podporujeme. U nás můžete opravdu cítit, že jste součástí mezinárodní společnosti.

 

  • JAK BYS POPSALA FRANŠÍZING JEDNOU VĚTOU?

Je to větší jistota.

 

  • PROČ SPOLUPRACOVAT PRÁVĚ S DUNA HOUSE?

Náš koncept je úplně jiný. Dáváme 100% servis a podporu. Není to tak, že někdo dostane manuály se smlouvu na x let a dál už musí všechno sám. 

 

Tímhle směrem já nechtěla jít. Když si někdo chce otevřít pobočku potřebuje pomoct. To by pak s námi nemusel spolupracovat a mohl by si to udělat sám. Nedáváme jen jméno, ale i back up a servis jako takový. Staráme se od začátku. Hledáme managera, vhodnou lokalitu pobočky, první makléře apod.. Staráme se od A až do Z do té doby, než si je FP partner jistý, že to zvládne sám. Celý proces se vlastně díky této spolupráci zkrátí cca o 4 roky práce a spoustu zbytečných nákladů na víc.

 

  • V ČEM VŠEM JE TEDY  FRANŠÍZING S DH JINÝ?

Jakmile u nás vidíme, že se u partnera něco děje, jedeme tam a řešíme to.

V Duna House, je každý nový partner vlastně nové dítě a nemůžeme ho odstřihnout jen podpisem. Dohlížím stále na to, aby vše bylo tak, jak má být.

Stejně jako v Duna House pobočkách v jiných zemích, jsme vytvořili tzv. DMM (direct mentoring manager) servis. Přidělíme našeho zkušeného managera každé nové pobočce, nikoho nenutíme, ale ta možnost tam je.

Dále existuje tzv. DMS (direct mentoring system) servis. Tuto funkci zastává Tomáš Küschner (v červnu to byly čtyři roky co je Tomáš součástí společnosti DH nejenom jako realitní makléř), který vysvětluje jak pracovat se seznamy nemovitostí z naší nabídky, učí manuály a další systémové věci.

V neposlední řadě poskytujeme spoustu seminářů a školení. Máme 4 trenéry, každý je specializován na jiné zaměření, jako jsou například techniky prodeje apod. 

S námi člověk nemusí mít vůbec zkušenost v realitách.

  • KOLIK FP TEĎ VLASTNĚ JE?

Od nového roku jsou 4 fungující FP. Poslední se podepisovala 13 září.
Bude se otevírat v Českých Budějovicích, což je pro nás velká výzva. Vize je rozrůst se po celé ČR. Popravdě se tam hodně těším, už jen kvůli tomu, jak krásné město Budějovice jsou.
Chtěla bych poznat i víc kulturu kraje, abych mohla vytvořit koncpet “na míru” co všechny opravdu osloví. Něco už mám vymyšleného, ale zatím to nechme jako překvapení.

Duna House jako taková má velké úspěchy v hlavních městech i mimo ně, nejenom v Čechách, proto věříme, že i my budeme úspěšně fungovat také mimo Prahu.

  • STALO SE TI NĚKDY, ŽE BYS NĚKOHO NA FP I ODMÍTLA?

Ano stalo, ne jen jednou. Jsou to zpravidla lidi co hodně chtějí, ale rychle vychladnou a nemají dostatečnou zodpovědnost. A pak skupina tak já to zkusím. “Jestli chcete něco zkusit jděte si vsadit sportku.” (smích)

 

  • JAK VYPADÁ PROCES PŘIJÍMÁNÍ FP?

Je to poměrně zdlouhavý proces.
1. kolo je seznamovací - co my dáme a co chceme. To buď nadchne a nebo odradí.
Dále je to schůzka s IT manažerem pro Českou Republiku panem Robertem Dobešem, kdy představuje prostřednictvím prezentace principy propojení systémů apod.
Poté se FP setkají znovu se mnou, kde probíráme Start up table, který je připravený na lokalitu o kterou maji zájem. Ukazuji kolik co bude stát, snažím se to vždy vymyslet co nejlépe. Např. když mi jeden potencionální FP řekl, že se jedná o Liberecký kraj a já zjistila, že čísla nejsou příliš výhodná snažila jsem se zahrnout i něco víc např. Ústecký kraj. Chci vidět dál a věci nakombinovat, aby byly vyhovující nejen pro nás, ale i pro potencionálního franšízového partnera.

  •  JAKÝ JE CÍL OHLEDNĚ FP NA PŘÍŠTÍ ROK?

V tomto roce (2018) byl plán rozrůst se o 4 nové pobočky a vypadá to, že se nám i úspěšně podaří splnit. 

Pro následující rok bychom chtěli, aby se číslo otevřených a dobře fungujících franšíz rozrostl na 10. Věřím, že toho dosáhnu! I vy můžete být součástí :)


Pomohl Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli!


Zaslat článek emailem

Autor

Napsal:

Pomohl Vám tento článek?
Sdílejte to s přáteli


Zaslat článek emailem

Klienti o nás říkají

Velmi kvalitní servis makléřky Ivety Palacké. Doporučuji

— P.M., K. Vary