Správné podmínky při prohlídce nemovitosti usnadní prodej bytu i domu

Správné podmínky při prohlídce nemovitosti usnadní prodej bytu i domu

Úspěšný prodej nemovitosti není jednoduchou záležitostí. Uskutečněný obchod je završením mnoha důležitých kroků ze strany prodávajícího i kupujícího. Jedním z nich je prohlídka nemovitosti, kdy budete vy nebo váš makléř provázet potencionální zájemce jednotlivými pokoji. Zájemce bude během prohlídky zapojovat téměř všechny smysly, aby mu nic podstatného neuniklo. Jak při prohlídce nemovitosti docílíte nejlepšího dojmu? Nenechte nic náhodě a na vše se připravte. Úspěšnou prohlídkou můžete hodně získat, ale kvůli neúspěšné přijdete o potenciálního kupujícího.

Vizuální dojem je při prohlídce nemovitosti stěžejní

Zájemce bude hodnotit každý milimetr prostoru všech pokojů. Ale nebojte se, vybavení místností nemusí nutně odpovídat návštěvníkově vkusu: nechce své peníze utratit za vaše spotřebiče a nábytek (pokud je tedy nenabízíte v rámci ceny), ale za celou nemovitost, kterou si pak může zařídit podle svého uvážení. Zájemce si především chce prohlédnout celkový stav nemovitosti, umístění pokojů i jejich velikost. Dojem ze zmíněných aspektů podpoří pocit čistoty a pořádku. Doporučujeme nově vymalovat před několika lety na bílo natřené stěny a stropy. Po čase totiž bílá barva vždy zešedne, resp. je zanesena. Nově bíle natřené stěny prostor zesvětlí a udělají ho čistším.

Bez úklidu se neobejdete. Zametení a vyluxování podlahy je základ, stejně jako umytí nádobí a kuchyňské linky nebo setření prachu z nábytku a poliček. Odkládací plochy (typicky stoly a skříňky) zbavte přebytečných věcí. Díky tomu nebudou zájemce ze soustředění vytrhávat odpadky, talíře, jídlo, časopisy a další předměty. Nezapomeňte na vyčištění koupelny a toalety. U WC mísy sklopte nejen prkénko, ale i poklop.

Pokud máte na výstavce rodinné fotografie, před prohlídkou je ukliďte. Potenciální kupující si chce ve většině případů nemovitost představovat jako svůj domov, tudíž je vhodné, když si v prohlížených prostorech emočně nezafixuje pro něj cizí osoby. Opravte drobná poškození příslušenství, například křivé žaluzie nebo uvolněnou kliku u dveří.

Příliš sluchových vjemů může prohlídku bytu i domu znehodnotit

Už před vchodovými dveřmi je častokrát slyšet, co je děje za nimi. Zájemce by při prohlídce nemovitosti rozhodně neměl získat pocit, že místo do budoucího domova vstupuje do rockového klubu nebo callcentra. Akční film i hrající rádio raději vypněte. Pokud je vás v domácnosti víc, poproste členy rodiny, aby se jich prohlídky neúčastnilo více, než je potřeba. To samé platí pro hlasitější psy, papoušky a další zvířátka, pokud máte možnost, je lepší je pro tuto chvíli umístit jinde. Zájemce díky tomu bude mít větší klid: nebudou ho rušit útržky rozhovorů, vyzvánění, nadšeně poskakující pes, ani nutnost seznámit se se všemi členy rodiny.

Dříve, než se otevřou dveře do vstupní chodby a návštěvník cokoliv uvidí, může toho hodně ucítit. Snažte se v ten den nevařit aromatická jídla. Překvapivě i vonné svíčky nebo osvěžovače vzduchu by mohly uškodit, protože hodně lidí má na chemické složky v nich alergii. Pokud máte zvířátko, je dobré mu vyčistit záchůdek, terárium atd. Místnosti dobře provětrejte. Pokud jste v nedávné době vymalovali stěny, budou vonět novotou. Dobré je také zmínit, že mnoho lidí velmi odrazuje cigaretový dým a zápach.

Komfortní teplota nesmí při prohlídce nemovitosti chybět

Pro potencionálního kupce není příjemné, pokud je v bytě nedýchatelno nebo přetopeno. Ideální teplota by se měla pohybovat kolem 20 °C. Jestliže prohlídka nemovitosti probíhá v zimních měsících a vy už v domě/bytě nebydlíte, doporučujeme s předstihem zatopit, aby se návštěvník cítil pohodlně a nemusel se soustředit na stydnoucí ruce.

K vaší nemovitosti musí mít zájemce kladný vztah i zpětně

Samozřejmě, že některé věci jako prodávající ovlivnit nemůžete. Dispozice bytu/domu je jasně daná, stejně tak lokalita i sousedi. Pokud se ale zájemce bude rozhodovat mezi racionálně podobnými nabídkami, pravděpodobně nakonec zvolí nemovitost, která na něj při prohlídce nejlépe emočně zapůsobí. Když si bude návštěvník pamatovat jen fleky na podlaze a vrzající panty, může nabýt dojmu, že po podepsání kupní smlouvy mohou vyvstat další problémy. Pokud ale jeho smysly v dobrém překvapíte, možná si na svou stranu nakloníte i takzvaný šestý smysl.

Chystá se někdo z vašeho okolí prodávat nemovitost? Doporučte mu článek i náš blog. Můžete také olajkovat facebookové stránky Duna House Česká republika, aby vám neunikly další tipy pro úspěšný prodej nemovitosti.


Pomohl Vám tento článek? Sdílejte jej s přáteli!


Zaslat článek emailem

Autor

Napsal: Veronika Pacasová

Pomohl Vám tento článek?
Sdílejte to s přáteli


Zaslat článek emailem

Klienti o nás říkají

Rychle mi sehnali kupce. Obrátil jsem se na Duna House přes e-mail,aby mi pomohli prodat můj byt. Rychle byl byt na internetu a za pár dní prodán.

— Denis, Rusko